Un espai on compartir aquells poetes que m'agraden o descobreixo i que han format part de l'activitat mensual que organitzo amb el mateix nom que el bloc des del juny de 2012 a l'Ateneu Popular de les Corts, i on acompanyem la poesia amb una copa de vi de la terra de procedència de l'autor.

dijous, 31 de desembre del 2015

Carta blanca

Sònia Moll ens ha tornat a visitar, però aquest cop ha vingut acompanyada de la seva amiga pianista i compositora Clara Peya i ens han presentat Carta blanca, on la Sònia ens llegeix i explica els seus poemes i escrits mentre la Clara pot anar acompanyant amb el piano per transformar aquell poema en una obra exquisida i diferent.

Així vam poder tornar a escoltar el conte de la princesa cavaller o


DESAFINADA


em vas dir que l'amor ens desafina

com un piano vell

toco les tecles

amb guants de llana sense dits

a estones perdo el ritme

i se'm talla la pell ran de les ungles

desafino sovint


estimo


           encara




YO VOY A VER POR MÍ


-Ya no te pelees con los hombres, Cristina -dijo su madre-. Quién va a ver por ti cuando me muera? 
-Yo, mamá, no te preocupes. Yo voy a ver por mí.

ÁNGELES MASTRETTA, Mujeres de ojos grandes

Yo voy a ver por mí.

Clavaré arrels dins de la terra quan vingui la rissaga
que inunda els pulmons i arrasa l'alegria.
Yo voy a ver por mí.
M'acaronarévla pell quan ningú no ho faci
i ballaré despullada, si vull, sota la pluja.
I em permetré el somni, l'enyor, el desig.
Yo voy a ver por mí.
Rescataré el somriure dels teus pous sense fons,
mare,
i em farà de mirall els dies plens de nusos.
Yo voy a ver por mí,
avui (demà, ahir) que tu ja no pots fer-ho.
Yo voy a ver por mí.
Agafaré el cabdell de la memòria
que ha rodolar sota el llit
i el tancaré dins el puny perquè no em fugi mai,
perquè no se m'enredi per dins i em perdi.
Yo voy a ver por mí.
Yo voy a ver por mí, mare,
com ho faig des que te'n vas a poc a poc
(ahir, avui, demà, ja sempre)
yo voy a ver por mí
com vas fer tu fins que et vas perdre,
com ca fer l'Àvia amb el seu silenci,
amb la seva força,
la seva-nostra sang indígena.
No pateixis, mare:
yo voy a ver por mí,
fins al dia que marxis del tot,
quan em miris i no em sàpigues,
quan estimar-te no tingui res a veure
amb aquesta tristesa d'avui,
amb aquest voler-te i no tenir-te,
amb aquesta necessitat absoluta que siguis tu,
avui,
qui vinguis i m'abracis.

En aquesta ocasió vam acompanyar la multitud que va aparèixer al quasi a punt reformat Ateneu Popular de les Corts amb:





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada