Ha publicat els
poemaris Perfils de la
inconsistència (Viena, 2003,
Premi Octavio Paz de Poesia 2002) i Un brot de febre (Edicions Tremendes,
2016), i el llibre de relats Venècies. La incerta topografia dels somnis
(Pagès, 2009, Premi 7lletres 2009). Ha participat en l'antologia Donzelles de
l'any 2000 (Mediterrània, 2013), en l'exposició de fotografia i poesia
Interpretazioni (amb l'algueresa Silvia Fiori) i en el projecte poeticomusical
Acords en vers (amb el cantautor Jordi Calmet Xartó). Ha obtingut el Premio
Letterario Celso Macor (2013), amb el recull de poemes en llengua italiana
Anatomia di un viaggio, i el VI Premi
Nit de Poesia al Carrer (2015), amb l'obra
Tríptic de l'instant suspès.
TRENCACLOSQUES
El decorat era harmoniós, perfecte.
Objectes i subjectes, disposats
en un exacte joc de simetries,
componien un precari equilibri
que les hores lentes no trasbalsaven.
El meu espai era prou ample, i es trobava
a recer dels moviments bruscos.
S'anaren escolant dies, presències,
cartes i somnis, lectures i amants,
neguits i alegries, tedis i pors,
però sempre retornava al meu espai,
que m'acollia, cofoi, sense blasmes.
Fins que un capvespre vaig abandonar-lo.
Era negra nit quan vaig penedir-me'n
i vaig començar una recerca estèril.
Ara tot trontolla, i un paviment
tremolós s'esquerda sota els meus passos.
Erro desconcertada, provant d'encabir-me
en noves estructures de perfils confusos.
Però sempre és endebades:
m'he desencaixat, i no puc trobar
aquella posició que em va permetre
albirar a redós de la llunyania
les hores lentes i la crueltat del temps.
Perfils
de la inconsistència (2003)
2
NOVEMBRE DE 1975
"Abbiamo perso prima di tutto un poeta (...).
Il poeta dovrebbe essere sacro."
(Alberto Moravia, a l'enterrament de P. P. Pasolini)
I
Pier Paolo
Vas
creure
que podries creuar selves i
baixos fons
i buscar la innocència en la
vilesa
i pintar de violència la
puresa
i defugir les cicatrius.
Vas creure
que els versos et serien una
nau
per travessar deserts de
flames, foscor, sang,
el llarg sudari de la nit
encesa.
Vas escriure amb la tinta de
la carn,
entre els plecs desconeguts
del misteri,
el mot essencial, primitiu,
l'amor ocasional d'un jove
ardent
de cara angelical i pocs
escrúpols.
I vas acabar estès sobre la
platja,
devorat per les entranyes
del mite.
La Mireia arriba ben acompanyada. Són amics i coneguts
que la volen tornar a escoltar. Sí, escoltar-la recitar els seus poemes perquè el
seu to, la seva dicció també ens donen molta informació del poema.
Ens llegeix poemes i poc a poc ens facilita informació d’un
o altre, ens explica una anècdota. El Petit Caus va baixant i les intervencions
i aportacions dels assistents conviden a la conversa dels seus versos, del fet
poètic...
En els seus poemes també hi podem observar i ens explica
quins són els seus temes recurrents: la intimitat, la incomunicació, els miralls,
Bolaño, Vinyoli, Ferrater perquè són els seus referents.
Fins i tot hi ha temps perquè llegir alguna part del seu
llibre Venècies que és important per ella i ens vol apropar a aquesta
ciutat que tant la té atrapada. En
aquest sentit ens llegeix poemes sense editar (encara que espera que algun dia
puguin aparèixer publicats) a partir d’una exposició de fotos a l’Alguer
titulada Interpretacions, i ella en va fer la seva de cada foto.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada